BIP Samorządowego Zespółu Szkół w Bobrku im.kard.Adama Stefana Sapiehy

Ogłoszenie o naborze kandydata na stanowisko głównego księgowego

Ogłoszenie o naborze kandydata na stanowisko głównego księgowego


Dyrektor Samorządowego Zespołu Szkół im. Kardynała Adama Stefana Sapiehy w Bobrku, zgodnie z Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. u. 2016 poz. 902 z późn. zm.) ogłasza nabór na stanowisko: główny księgowy.


Wymiar etatu:   3/4 etatu (30 godzin tygodniowo)

Planowane zatrudnienie:    02 maja 2018 r.

 

Wymagania niezbędne do zatrudnienia osoby na w/w stanowisku:

  1. posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)
  1. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  2. nie był/a prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządowi terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
    posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  3. spełnia jeden z poniższych warunków:
  1. ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  2. ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada

co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

  1. jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  1. posiada znajomość podstawowych uregulowań prawnych zawartych w Kodeksie Pracy, dotyczących spraw związanych z zakresem obowiązków głównych księgowych;
    posiada znajomość obowiązujących przepisów prawa i instrukcji w zakresie wynikającym z realizowanych zadań i obowiązków służbowych głównego księgowego;
  2. posiada znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych (m.in. pakiet Ms Office).

 

Wymagania pożądane:

  1. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej;
  2. znajomość przepisów ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, przepisów podatkowych, przepisów płacowych, przepisów ZUS (obsługi programów komputerowych, w tym finansowo-księgowych, płacowych, „Płatnik”);
  3. znajomość obsługi programów komputerowych służących do  rozliczeń bankowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz do sporządzania sprawozdawczości budżetowej (WFK);
  4. oświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej;
  5. samodzielność w działaniu;
  6. umiejętność pracy w zespole i komunikatywność;
  7. odporność  na sytuacje stresowe;
  8. asertywność;
  9. sumienność i pracowitość.

 

Główne obowiązki:

  1. Prowadzenie rachunkowości szkoły zgodnie z obowiązującymi zasadami.
  2. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami.
  3. Przestrzeganie i bieżące wprowadzanie w życie odpowiednich przepisów ustawowych (w szczególności ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych), przepisów Ministra Finansów, Ministra Edukacji Narodowej, Pracy i Polityki Socjalnej oraz zarządzeń Kuratora, władz samorządowych i Dyrektora szkoły.
  4. Podejmowanie z własnej inicjatywy prac służących wzorowej realizacji celów postawionych przed szkołą.
  5. Opracowywanie w oparciu o obowiązujące przepisy, wewnętrznych uregulowań
    w zakresie spraw finansowo-rachunkowych.
  6. Opracowywanie planów i budżetu zgodnie z przepisami i wskaźnikami dyrektywnymi.
  7. Przygotowywanie i przedstawianie przełożonym informacji o stanie finansów placówki.
  8. Terminowe sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych.
  9. Czuwanie nad całokształtem prac w zakresie rachunkowości oraz instruowanie w tym względzie pracowników.
  10. Analiza gospodarki finansowej placówki i dokonywanie wstępnej kontroli zgodności przeprowadzanych operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
  11. Przestrzeganie dyscypliny finansowej przy realizacji budżetu, nie przekraczanie wydatków przewidzianych planem finansowym.
  12. Planowe realizowanie budżetu w zakresie wydatków szkoły.
  13. Instruowanie pracowników, przygotowywanie dokumentów, druków oraz współdziałanie w ramach komisji powołanych do okresowej kontroli składników majątkowych szkoły.
  14. Czuwanie nad właściwym gospodarowaniem i skuteczną ochroną mienia placówki, okresowe kontrolowanie i terminowe rozliczanie osób odpowiedzialnych za to mienie.
  15. Niedopuszczanie do tworzenia nadmiernych zapasów albo zadłużeń finansowych placówki.
  16. Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej, kontroli operacji gospodarczych placówki, stanowiących przedmiot księgowań.
  17. Badanie legalności, kompletności, rzetelności i prawidłowości wszystkich dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w tym: faktur, umów, dokumentów obrotu środkami pieniężnymi i składnikami rzeczowymi oraz dokumentów
    o charakterze rozliczeniowym.
  18. Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad pracą referenta ds. płacowo - księgowych.
  19. Terminowe dokonywanie przelewów bankowych.
  20. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej działalności socjalno-bytowej szkoły.
  21. Wykorzystywanie, w zakresie wykonywanych zadań, programów komputerowych według zasad określonych  przepisami ustawowymi.
  22. Zgodnie z potrzebami placówki wykonywanie prac zleconych przez Dyrektora szkoły.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. list motywacyjny + CV z uwzględnieniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 poz. 922 z późn .zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 poz. 902 z późn. zm.),
  2. kopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
  3. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  4. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  5. w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;
  6. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

 

Powyższe dokumenty należy złożyć w sekretariacie Samorządowego Zespołu Szkół
im. Kardynała Adama Stefana Sapiehy w Bobrku, ul. Nadwiślańska 9 do dnia 06.04.2018 r. 
do godziny 15.00. Dokumenty należy złożyć w zaklejonej kopercie z adnotacją:  „Nabór
na stanowisko głównego księgowego”. Aplikacje, które wpłyną do Szkoły po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 
Inne informacje:

  • Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie  o terminie rozmowy wstępnej.
  • Do pobrania:
  1. Regulamin naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym urzędnicze stanowiska kierownicze w Samorządowym Zespole Szkół w Bobrku,
  2. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. Oświadczenie dla kandydatów ubiegających się  o stanowiska urzędnicze tj. dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;

Dokumenty te dostępne są również w sekretariacie Samorządowego Zespołu Szkół w Bobrku ul. Nadwiślańska 9.


Oferty osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Samorządowym Zespole Szkół im. Kardynała Adama Stefana Sapiehy w Bobrku  pod numerem telefonu: (033)846-17-37.

 

 

Radosław Gąska

 Dyrektor SZS Bobrek

 

załączniki do pobrania poniżej

https://fs.siteor.com/szsbobrek/files/ogloszenie2018/kwestionariusz_osobowy_nabor.pdf

https://fs.siteor.com/szsbobrek/files/ogloszenie2018/nabory_oswiadczenie_stanowisko_urzednicze.pdf?1521016140